Zo werkt mobiel bestellen en betalen in de horeca

10 augustus 2023

Mobiel bestellen en betalen houdt in dat de gast zelf, via zijn of haar mobiele telefoon, een bestelling kan plaatsen en vervolgens ook kan betalen. De bediening hoeft dus niet aan tafel te komen. Althans, niet voor het opnemen van de order. Natuurlijk is de bediening nog steeds belangrijk voor de beleving in het restaurant. Zij zijn nog altijd het aanspreekpunt en beantwoorden alle vragen van de gasten. Daarnaast serveren ze natuurlijk alle gerechten en dranken die zijn besteld door de gast. Last but not least zorgen zij voor een gezellige en onvergetelijke avond.

In deze blog vertellen we je graag meer over mobiel bestellen en het verhogen van de klanttevredenheid. Want deze nieuwe manier van bestellingen plaatsen en betalen kent aardig wat voordelen. Lees snel verder en ontdek hoe deze trend jouw restaurant naar een hoger niveau kan tillen.

Hogere omloopsnelheid per tafel

Doordat de gasten direct bestellingen kunnen plaatsen, hoeven zij niet te wachten op de bediening. Hierdoor blijven gasten over het algemeen minder lang aan een tafel zitten. Hierdoor kan het zomaar zo zijn dat één tafel niet langer plek biedt aan één reservering, maar aan meerdere. Voorbijgangers kunnen hierdoor sneller plaatsnemen en hoeven dus niet lang te wachten tot er een tafel vrijkomt. De omloopsnelheid van tafels in het restaurant stijgt, de tevredenheid neemt toe en ook de omzet zal stijgen.

Minder klachten per bestelling

Doordat de gasten zelf de bestelling invoeren zullen er minder foute bestellingen worden geplaatst. Denk bijvoorbeeld aan een allergie die wordt vergeten. De gast heeft zelf deze allergie, waardoor hij of zij er extra scherp op is dat dit in de bestelling komt te staan. Een serveerder kan dit sneller over het hoofd zien, zeker wanneer het druk is in het restaurant.

Gasten hoeven minder lang te wachten

Doordat de gast direct zelf kan bestellen hoeft hij of zij niet meer te wachten op het moment dat de bediening langskomt om de order op te nemen. Dit zorgt voor minder irritaties bij de gasten en de bediening heeft hierdoor meer tijd om een praatje te maken met iedere tafel. De sfeer in het restaurant is hierdoor relaxter, wat ook weer bijdraagt aan een mooie avond. Zodra de gasten zijn uitgegeten hoeven ze dus ook niet om de rekening te vragen. Hierdoor kunnen zij naar huis wanneer zij daar aan toe zijn. De bediening hoeft alleen nog maar de jassen aan te geven en hen een prettige voortzetting van de avond te wensen.

Mobiel bestellen en betalen integreren in jouw restaurant

Bent u enthousiast geworden over deze trend en wilt u uw gasten ook de voordelen bieden van het mobiel bestellen en betalen? Neem dan contact met ons op. Samen vinden we een geschikt kassasysteem dat past bij uw zaak en uw publiek. Heeft u vragen over deze nieuwe software? Ook dan mag u ons altijd bellen of mailen. Onze experts beantwoorden graag al uw vragen over onze kassasystemen.